Моя дитина має залежність від планшета
Моя дитина має залежність від планшета? Якщо ви поставили собі це запитання, можливо, ви помітили, що ваша дитина засмучується, коли ви забираєте планшет, або якщо він не працює.
Але чи можуть діти справді стати залежними?
Читайте далі, щоб з’ясувати.
Ми ніколи не були так прив’язані до технологій, як в останні роки. Через ці нещодавні зміни діти, навіть немовлята, стали користуватися технологіями. Виростаючи у світі цифрових технологій, ці діти є цифровим поколінням.
Зручний дизайн технологій та нескінченні функції змушують дітей використовувати їх за кожної нагоди. Однак вони можуть бути занадто прив’язаними до них, якщо ми не навчимо їх регулювати час і використання телефонів або планшетів.
Що таке техногенна залежність?
За даними досліджень, залежність – це проблема, яка характеризується відсутністю самоконтролю, що призводить до різних наслідків. Крім того, це також означає труднощі у протистоянні певній дії.
Як правило, використання нових технологій може мати позитивні наслідки для молоді. Однак дитина може розвинути залежність від планшета, якщо він перешкоджає всім аспектам життя.Тривалий час, витрачений на планшет, може вплинути на інші сфери життя, такі як сімейне життя, успішність в навчанні, соціальні стосунки тощо. У результаті користувач стає рабом технології.
“Будь-яка залежність передбачає напад на свободу; це явна проблема залежності”.
-Катти Леонала Ярамільо Оспіна-
Моя дитина має залежність від планшета: чинники
На думку фахівців, люди не просто потрапляють у залежність від технологій і залишаються там цілодобово.
Насправді діти поступово стають залежними в результаті комбінації множинних чинників. Ми пояснимо це більш детально.
Не пропустіть цю статтю: Номофобія: як розпізнати залежність від мобільного телефону
Генетичні чинники
У багатьох випадках генетичні та неврологічні чинники можуть призвести до розвитку залежності у дітей. Наприклад, якщо один з членів вашої сім’ї проявляє залежну поведінку, у вашої дитини також може розвинутися залежність.
Характер
Деякі риси характеру можуть змусити людей потрапити в залежність. Серед них такі: емоційно нестабільні, дуже імпульсивні і легко розчаровані типи особистості. Люди з низькою самооцінкою, які не мають соціальних навичок, також можуть бути більш вразливими.
Сімейне середовище
Багаторазово було доведено, що стосунки в сім’ї безпосередньо впливають на розвиток дитини. Такі чинники, як неблагополучність сім’ї, соціально-економічні проблеми, брак уваги, стилі виховання або просто неусвідомлення небезпеки зловживання технологіями, можуть викликати залежність у дітей.Психічні розлади
У деяких випадках діти стають залежними від технології в результаті проблем зі здоров’ям, таких як психічні розлади. Ці випадки може точно діагностувати лише експерт.
Проте основні депресивні розлади, соціальна фобія, розлади дефіциту уваги та гіперактивність є поширеними у випадках техногенної залежності.
Якщо ви зацікавлені в розладах, читайте: Що таке біполярний розлад особистості?
Важкі часи
Стресові ситуації або емоційні кризи в дитинстві також можуть призвести до технологічної залежності. Приклади того досвіду включають в себе втрату близького, невдачу в навчанні, фізичне або сексуальне насильство тощо.
Симптоми техногенної залежності
Як переконатися, що ваша дитина має залежність від планшета? Згідно зі статтею в журналі «Психологія сьогодні», є певні попереджувальні ознаки:
- Нестача або порушення розкладу сну. Наприклад, сон менш як п’ять годин на день або коли дитина лягає спати вранці, а прокидається пізно.
- Ігнорування важливих заходів. Ці заходи можуть бути пов’язаними з сім’єю, школою чи здоров’ям.
- Неможливість обмежити час, витрачений на технологію.
- Брехня щодо часу, витрачений на електронні пристрої.
- Роздратованість, коли не вдається отримати доступ до Інтернету або пристрою.
- Соціально ізольованість та погана академічна успішність.
- Друзі або членів сім’ї часто скаржаться на час, проведений перед комп’ютером, телефоном або планшетом.
Що ви можете зробити, якщо ваша дитина має залежність від планшета?
Часто психологи вважають, що стосунки між дитиною та новими технологіями повинні сприяти здоровому та позитивному життю.Нижче ми поділимося нашими рекомендаціями, щоб у ваших дітей не розвивалася техногенна залежність.
- Діти до 2 років не повинні використовувати електронні пристрої.
- Контролюйте поступове знайомство з планшетом.
- Встановіть правила та години використання електронних пристроїв.
- Не забороняйте використання планшета повністю, але не допускайте його під час сімейних зборів чи їжі.
- Помістіть його в загальну зону та не використовуйте за закритими дверима.
- Заохочуйте інші захоплення та хобі, такі як читання, спорт, культурна або командна діяльність.
- Посилюйте та заохочуйте сімейне спілкування.
- Проводьте час з дітьми та використовуйте планшет як зразок для виконання.
- Не розважайте дітей та не підтримуйте тишу за допомогою електронних пристроїв.
Зверніться до експерта
Деякі попередні рекомендації працюють лише як засіб профілактики. Однак якщо ви вже бачите певні симптоми, ваша дитина може вже мати залежність. Щоб переконатися, вам варто звернутися за професійною допомогою.
- Aguilar, O. E. (2012). Algunos factores relacionados con las adicciones. Revista de Especialidades Médico-Quirúrgicas, vol. 17 (2), pp. 69-70. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=47323278001
- Barreras, I. F. C. (2013). ¿ Domesticando a Internet? Niños, padres e Internet. Una mirada al uso de Internet en los hogares. IXAYA: Revista Universitaria de Desarrollo social, 5, 121-147. http://ixaya.cucsh.udg.mx/sites/default/files/domesticando_internet.pdf
- De Sola Gutiérrez, J. (2014). ¿Qué es una adicción? Desde las adicciones con sustancias a las adicciones comportamentales. Evaluación e intervención terapéutica. Revista Digital de Medicina Psicosomática y Psicoterapia. https://www.psicociencias.org/pdf_noticias/Adicciones._Evaluacion_e_intervencion_terapeutica.pdf
- Díez, A. (2020). Recomendaciones para niños y sus familiares sobre la pandemia de coronavirus COVID-19. Madrid: Sociedad de Psiquiatría Infantil (SPI) y Asociación Española de Pediatría (AEP). https://www.aeped.es/sites/default/files/spi-aep-recomendaciones_para_ninos_y_sus_familiares_sobre_la_pandemia_de_coronavirus.pdf
- Echeburúa, E., & De Corral, P. (2010). Adicción a las nuevas tecnologías ya las redes sociales en jóvenes: un nuevo reto. Adicciones, 22(2), 91-96. https://www.redalyc.org/pdf/2891/289122889001.pdf
- Encinas, F. L., Moll, A. R., & Fuentes, M. H. (2015). Guía para padres y educadores sobre el uso seguro de Internet, móviles y videojuegos. Fundación Gaudium