Наскільки усвідомленість є корисною для дітей та підлітків?
Усвідомленість має величезну силу. Це навичка, яка допомогла багатьом людям позбутися стресу і відчуття тривоги, а також насолоджуватися більш насиченим і цікавішим життям.
Але як щодо дітей та підлітків? Чи може усвідомленість допомогти їм?
Діти також піддаються великій кількості стресу. Можливо, якщо навчити їх бути уважними з раннього віку, це може врятувати їх в майбутньому. Сьогодні ми хочемо подивитися на деякі переваги, які приносить усвідомленість дітям та підлітків.
Усвідомленість для дітей
Діти схожі на губки, бо вони швидко поглинають всі знання. Через це, якщо навчити їх бути уважними з молодого віку, це може принести дійсно дивовижні переваги.
Однак для того, щоб це було ефективним для них, з ними необхідно проводити різні цікаві заходи. Як результат, вони зрозуміють, що таке усвідомленість і будуть її використовувати.
Дихання бджоли
Однією з перших вправ може бути «бджолине дихання». Вона полягає в тому, що треба сидіти прямо і звертати увагу на своє дихання.
- У такому положенні діти повинні натиснути на свої вуха великими пальцями, пересунувши руки за голову.
- Потім вони повинні закрити очі і глибоко дихати. Під час видиху треба повторювати звуки дихання бджоли «ббдддджжжж».
Дерево турбот
Ще одна з вправ – розповісти дітям історію про відоме дерево турбот. Біля нього люди відмовляються від усіх своїх турбот, щоб вони не трималися в розумі. Тоді дерево дозволяє їм бути вільними.
Якщо ми навчимо дітей робити цю вправу, коли вони ще маленькі, потім вони не будуть страждати через турботи. Зрештою, є такі думки, які тільки заважають. Це допоможе дітям у майбутньому.
Інші вправи
Є багато вправ для усвідомленості, які ви можете зробити. Можливо, ви вже знаєте деякі з них. До них належать такі ігри, як «поза йога», «гра в мовчанку», «спостерігати, як детективи», і «зверніть увагу на те, що ви чуєте?»
Всі вони дуже ефективні, якщо їх регулярно виконувати. Їх можна робити як вдома, так і в школі.
Усвідомленість для підлітків
Бути підлітком – це важко. Однак, якщо бути уважними, може стати трохи легше.
Ця риса відмінно підходить для підлітків. Це означає, що вони можуть використовувати варіанти вправ для дітей, про які ми розказали вище. Підлітки знаходяться на стадії, коли вони чудово розуміють, що таке усвідомленість.
Як наслідок, якщо усвідомленість передається підліткам як звичка, як їжа, сон або чищення зубів, результати будуть просто чудовими.
- Завдяки цій рисі молоді люди стають терплячими.
- Вони будуть знати, як краще керувати своїми емоціями.
- Крім того, вони навчаються спостерігати за своїми думками, не судячи їх. Водночас, вони позбуваються відчуття тривоги. Це найкращий спосіб допомогти їм позбутися своїх турбот, страхів, стресів щодо іспитів або страху сподобатися своєму однолітку …
- Якщо підлітки використовують усвідомленість, вони можуть навіть отримати кращі оцінки.
- Отже, вони виростають, як особистості, і стають більш зрілими.
Підтримка батьків
Батьки мають дуже великий вплив на своїх дітей. Через це надзвичайно корисно, якнайшвидше, розпочати з такою практикою.
Це виграш для всіх!
Крім того, спільна робота над усвідомленістю – це також можливість провести час з дітьми. Ви всі можете дізнатися щось нове.
Не варто недооцінювати усвідомленість. Ви можете врятувати себе і своїх дітей від багатьох непотрібних конфліктів, турбот і стресів. Крім того, користь буде для вас всіх.
Якщо такі вправи на уважність стануть звичкою, це буде дуже ефективним. Для цього потрібні наполегливість і терпіння.
Не очікуйте відразу побачити результати. Після одного заняття з дитиною ви не зможете покращити її оцінки або вона не стане контролювати свої вибухи гніву.
Це можливо тільки з часом…
- Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The Benefits of Being Present: Mindfulness and Its Role in Psychological Well-Being. Journal of Personality and Social Psychology. https://doi.org/10.1037/0022-3514.84.4.822
- Baltzell, A., & Cote, T. (2017). Mindfulness. In Applied Exercise Psychology: The Challenging Journey from Motivation to Adherence. https://doi.org/10.4324/9780203795422
- Tang, Y. Y., Hölzel, B. K., & Posner, M. I. (2015). The neuroscience of mindfulness meditation. Nature Reviews Neuroscience. https://doi.org/10.1038/nrn3916