Науковці стверджують, що інтелект передається від матері
Це не міф. Діти насправді успадковують розум від своїх матерів, отже, інтелект передається від матері. Наука це підтвердила. Ми всі раніше чули, що інтелект успадковується від батьків. Проте нещодавно було доведено, що варто подякувати саме матерям.
Когнітивні здібності передає Х-хромосома. X-хромосома матері дає більше інформації для розвитку структур мозку, пов’язаних з думками.
Як експерти дійшли висновку, що інтелект передається від матері?
Дослідники вивчали мишей і зрозуміли, що існують “обумовлені гени“, які поводять себе по-різному в залежності від того від матері вони чи від батька. Вчені дали мишам дози материнських та батьківських генів.
Гіпотеза була чіткою: якщо гени необхідні для розвитку ембріона, логічно думати, що ці гени впливають як на функцію органів, так і на мозок. Вони були розділені на дві групи: миші з додатковими дозами материнських генів та миші з додатковими дозами батьківських генів.
Відкрийте для себе: Цікаві загадки, які перевірять ваш розум
Миші з великими головами
Миші з додатковими дозами материнських генів мали більший мозок, але дрібні тіла. Навпаки, у мишей із додатковими дозами батьківських генів були маленькі голови та великі тіла. Тоді вчені почали з’ясовувати, які гени прийшли від матері та батька.Врешті-решт, вони виявили, що у певних ділянках головного мозку було більше материнських клітин, а інші мали більше батьківських клітин. Однак вчені виявили, що клітини в мозку з більшою кількістю батьківських генів пов’язані з силою та міццю.
Натомість клітини з материнськими генами накопичуються в ділянці мозку, що управляє мовою, думкою, пам’яттю та інтелектом.
Нещодавні дослідження
Американський вчений Роберт Лерке в своїй книзі “Sex Linkage of Intelligence” зауважує, що частина пізнавальної складової людини безпосередньо пов’язана з Х-хромосомою. Крім того, він довів, що жінки вдвічі частіше успадковують пізнавальні характеристики, оскільки мають дві хромосоми Х.
Лерке пояснює, що у всіх жінок є “нерозумні” і “дуже розумні” Х-хромосоми. Однак можуть бути жінки з двома “дуже розумними” Х-хромосомами, як у випадку з жінкою з найвищим IQ у світі – Мерилін вос Савант.
У випадку чоловіків Y-хромосома не відіграє роль у пізнавальній діяльності. Це означає, що Y-хромосома разом з “нерозумною” Х-хромосомою може створити дитину з розумовою відсталістю. Навпаки, IQ розвивається разом з “дуже розумною” X-хромосомою.
Який відсоток інтелекту успадковується?
Ви читаєте цю статтю, щоб дізнатися, чи інтелект передається від матері, оскільки дослідження показали, що від 45 до 55% інтелекту є спадковими. Це означає, що велика частина інтелекту розвивається, якщо є відповідні особисті та сімейні умови.Читайте про: 4 вправи, щоб мати ясний розум у похилому віці
Інші чинники, що впливають на інтелект
Цінності
Наполегливість, зусилля, дисципліна, прагнення та зацікавленість в навчанні є чинниками, які впливають на інтелект дитини.
Самостійність
Незалежність дитини має важливе значення, оскільки це допомагає безперешкодному когнітивному розвитку. Дитина повинна визначити речі, як хоче, без зайвого тиску.Впевненість
Дитина, яка впевнена у своїх вміннях, може вирішити будь-яку проблему, що виникає в її житті, тим самим розвиваючи аналітичні навички в будь-якій ситуації.
Емоційний зв’язок
Діти, які більше прив’язані до своїх батьків, легше долають розчарування у своєму житті. Є дослідження, які підтверджують роль матері та її материнської любові.Висновки
Інтелект справді складний, і його треба стимулювати для досягнення задовільних результатів. Батьки повинні сприяти розвитку когнітивних здібностей дитини.
Крім того, хороше стимулювання через постановку проблемних завдань, які сприяють когнітивному розвитку дитини, посилюватиме її бажанню досягти успіху. Тепер, коли ви знаєте, що інтелект передається від матері, робіть вправи на розвиток інтелекту зі своєю дитиною, щоб вдосконалити її навички.
- Deary IJ. Intelligence. Curr Biol. 2013 Aug 19;23(16):R673-6.
- Deary IJ, Johnson W, Houlihan LM. Genetic foundations of human intelligence. Hum Genet. 2009 Jul;126(1):215-32. doi: 10.1007/s00439-009-0655-4. Epub 2009 Mar 18. Review. PubMed: 19294424.
- Fernández, J. J. (2009). Herencia genética y rendimiento educativo: nuevos avances en la bibliografía empírica internacional. Panorama Social, 10, 129-139. https://www.funcas.es/wp-content/uploads/Migracion/Articulos/FUNCAS_PS/010art10.pdf
- Plomin R, Deary IJ. Genetics and intelligence differences: five special findings. Mol Psychiatry. 2015 Feb;20(1):98-108. doi: 10.1038/mp.2014.105. Epub 2014 Sep 16. Review. PubMed: 25224258. Free full-text available from PubMed Central: PMC4270739.
- Rodríguez, G. M. (2006). Tipo de vínculo madre/hijo y desarrollo intelectual sensoriomotriz en niños de 6 a 15 meses de edad. Interdisciplinaria, 23(2), 175-201. http://www.scielo.org.ar/scielo.php?pid=S1668-70272006000200003&script=sci_arttext&tlng=pt
- Scott Barry Kaufman (October 17, 2013). “The Heritability of Intelligence: Not What You Think”. Scientific American. Retrieved 20 October 2013.
- Sauce B, Matzel LD, “The paradox of intelligence: Heritability and malleability coexist in hidden gene-environment interplay.”, Psychol Bull. 2018 Jan;144(1):26-47.
- Videla, R. (2015). Aspectos bio-psico-sociales de la teoría Triárquica de Sternberg que influyen en el desarrollo de la Inteligencia. Un camino hacia la inteligencia, 1-18.