Шкільні оцінки: рекомендації для батьків
Якщо діти ходять до школи, багато хто починає турбуватися про їхні шкільні оцінки. Коли ви бачите їхні щоденники, можуть виникнути емоції радості або розчарування.
Батьки дуже серйозно ставляться до оцінок своїх дітей, ніби це оцінки їх власному вихованню. Проте батьки не розуміють, що шкільні оцінки – це лише оцінка за розуміння та запам’ятовування певного матеріалу.
Це вимірювання, яке відповідає певним обставинам. Отже, це не обов’язково вказує на те, чи здатність їхніх дітей до навчання була успішною або невдалою.
Шкільні оцінки показують батькам, що вони можуть реагувати, не турбуючись, не засуджуючи та не змушуючи дітей страждати.
Що батьки повинні знати про шкільні оцінки?
Оцінки здобувають за тести, які пишуть усі діти. Проте ці тести не враховують рівень зрілості, інтересів і стилю навчання кожної дитини.
Крім того, оцінка не завжди демонструє зусилля, які дитина докладає для її отримання. «Відмінно» можна здобути без будь-яких зусиль, а дитина може подумати, що нижча оцінка – це добре виконана робота.
Хоча важливо не сприймати оцінки надто серйозно, щоденники можуть показувати батькам інтереси дітей. Для деяких дітей математика або мистецтво можуть бути простішими. Тим часом інші діти цікавляться англійською мовою чи фізкультурою.
У будь-якому випадку важливо знати, що оцінки не обов’язково означають навчання. Система освіти насправді приховує той факт, що вони вимагають, щоб діти отримували позитивні оцінки, але це не завжди гарантує, що вони чомусь навчилися.
Нарешті, низькі оцінки не характеризують дитину. Їх не можна використовувати для позначення дитини або встановлення її цінності як особистості, особливо для того, щоб її налякати або покарати.
Читайте також цю статтю: Як поводитися з неслухняними дітьми?
Як батьки можуть допомогти своїм дітям?
1. Дивіться за межі оцінок
Батьки повинні натомість цінувати зусилля, яких їхня дитина доклала, щоб отримати оцінку. Це найкращий спосіб переглядати щоденник, щоб мотивувати дітей продовжувати свої зусилля та досягати своїх цілей.
2. Мотивуйте їхні щоденні зусилля
Батьки не повинні чекати, поки побачать результат тесту, щоб привітати своїх дітей. Щодня визнавайте зусилля, які вони вкладають у школу.
Якщо дитина отримала погані оцінки сьогодні, то батьки повинні проаналізувати, що вона робила раніше, щоб визначити, як покращити ситуацію. Мотивуйте дитину правильно і своєчасно виконувати свої завдання.
3. Сплануйте графік навчання
Спочатку контролюйте, щоб вчасно внести виправлення, коли вони роблять щось неправильно. Допоможіть дитині отримати всі необхідні матеріали для навчання та виконання домашніх завдань.
Також наприкінці дня перевірте, чи дитина виконала домашню роботу.
4. Зробіть так, щоб вони могли навчатися і виконувати домашні завдання
Для того, щоб ваші діти отримали кращі оцінки, ви повинні створити їм спокійне середовище. Скористайтеся тихим місцем, щоб вони могли навчатися і виконувати домашню роботу. Не давайте їм відволікатися, наприклад, на телевізор, іграшки чи електронні пристрої.Якщо ви не вдома, переконайтеся, що ваша дитина вчиться і виконує свою домашню роботу в хорошому місці. Крім того, переконайтеся, що ваша дитина спочиває і спить добре наприкінці дня.
Ознайомтеся з цією статтею: Як навчити дітей тайм-менеджменту
5. Регулярно спілкуйтеся з вчителями
Підтримуйте постійний зв’язок з вчителем. Разом ви повинні оцінити матеріал, який ваша дитина має вивчити, та методи покращення.
Якщо ваша дитина потребує репетиторів, подумайте, чи можете ви заплатити за навчання.
6. Не погрожуйте їм і не обіцяйте нічого за шкільні оцінки
Позитивне підкріплення не означає, що ви повинні дарувати щось дитині як нагороду, коли вона отримує очікувані результати. Натомість ви повинні висловити заохочення і поздоровлення.
Також не погрожуйте своїй дитині та не обіцяйте те, що ви не плануєте виконувати.
7. Не змушуйте їх обіцяти отримати певні оцінки
Чітко поясніть їм, що очікується від них, коли йдеться про навчання. Заохочуйте дитину зробити все можливе для досягнення найкращих результатів. Однак ніколи не зобов’язуйте її отримувати певні результати.
Також покажіть їм, що невиконання графіків і методів має свої наслідки.
8. Допоможіть їм організувати матеріал
Роблячи це, вони будуть почуватися підготовленими, тому що вони досягатимуть малих цілей.
9. Працюйте разом з дітьми
Складіть список того, що потрібно виправити, і вирішіть, над якою саме темою ви працюватимете. Це допоможе їм досягти цілей, не вичерпавшись та не відчувши розчарування.
Визначте, що є пріоритетом і працюйте над цим. Потім перейдіть до іншого аспекту, а після його завершення перейдіть до іншого.
Що робити, якщо ваша дитина має погані шкільні оцінки?
- Визначте причину. Зверніться до вчителя, щоб він висловив свою точку зору, і таким чином ви обидва зможете скласти план навчання. Якщо причиною поганої роботи дитини є брак зусиль, вам необхідно щодня стежити за дитиною і намагатися підвищити її мотивацію до навчання.
- Спокійно поговоріть з дитиною. Спробуйте зрозуміти, чому вона отримала таку оцінку. Ви можете спробувати нові методи навчання, які залучають до активності.
- Не кричіть і не сперечайтеся. Це не стимулюватиме дитину покращити свою ефективність. Навпаки, варто звернути увагу на причини, чому вона не отримала кращих результатів.
- Зміцніть її відповідальність. Її оцінки є результатом її зусиль і відданості своїй роботі. Не дозволяйте дитині давати вам нереальні виправдання: це не провина вчителя, це не тому, що однокласники не дають зосередитися.
- Уникайте порівняння вашої дитини з іншими однокласниками або їхніми братами чи сестрами. Кожна дитина унікальна, і вона має свої сильні та слабкі сторони.
- Уникайте покарання за шкільні оцінки. Це створює негатив, що пов’язує навчання з чимось поганим або нудним.
Фінальні рекомендації
Навчання – це стадія формування дітей, і шкільні оцінки є частиною процесу. Заохочуйте дитину долати труднощі. Це найкращий урок, який вона може засвоїти, коли йдеться про пристосування до нових викликів у системі освіти, а також у самому житті.
Нарешті, якщо після вдосконалення методів навчання вашої дитини її оцінки все ще не покращаться, подумайте, чи є у неї розлади навчання. Для цього потрібно проконсультуватися не лише з вчителем, але й з іншими спеціалістами.
- Navas, L., Maicas, G. S., & Germán, M. A. S. (2003). Predicción de las calificaciones de los estudiantes: la capacidad explicativa de la inteligencia general y de la motivación. Revista de psicología general y aplicada: Revista de la Federación Española de Asociaciones de Psicología, 56(2), 225-237. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=760681
- Roth, C. (2011). The Entrepreneur Equation: Evaluating the Realities, Risks, and Rewards of Having Your Own Business. BenBella Books. https://books.google.es/books?hl=es&lr=&id=UVrcWxnFHP0C&oi=fnd&pg=PR9&dq=The+Entrepreneur+Equation:+Evaluating+the+Realities,+Risks,+and+Rewards+of+Having+Your+Own+Business&ots=U8pACbFoMJ&sig=TOb5KSgHosRBZRMnWPwcmSAaTJo#v=onepage&q=The%20Entrepreneur%20Equation%3A%20Evaluating%20the%20Realities%2C%20Risks%2C%20and%20Rewards%20of%20Having%20Your%20Own%20Business&f=false