Увага! Ознаки того, що ваша дитина має труднощі з навчанням
Анжеліці чотири роки, і вона вперше пішла в школу. У класі вона не говорить і не ділиться з іншими дітьми. Здається, що вона також не виконує вказівки вчителя. Шкільний психолог і вчитель влаштовують зустріч з батьками Анжеліки, тому що вони бачать, що вона, можливо, має труднощі з навчанням.
Невдовзі батьків Анжеліки викликали до школи в трьох окремих випадках. Удома Анжеліка балакуча і зацікавлена в тому, чому її навчають мама і тато. Але це не відбувається в школі.
Батьки Анжеліки починають нервувати й ведуть її до лікаря. Після огляду лікар каже, що нічого аномального. Анжеліка просто відрізняється від її однокласників, як і багато інших дітей.
Через деякий час відбувається “чудо”. Анжеліка починає спілкуватися, виявляти інтерес до уроків і з ентузіазмом спілкуватися з вчителем та однокласниками.
Кожна дитина навчається у своєму темпі
Школа відкриває різноманітні проблеми, але більшість з них можна вирішити з часом.
До школи діти веселяться, вчаться грати, а вихователі мають набагато тіснішу та особисту взаємодію з ними.
Коли діти виростають, їхні шкільні предмети ускладнюються, обсяг роботи збільшується, а шкільні відносини набувають різних нових відтінків.
Читайте також: “Банка щастя”, яка неодмінно сподобається дітям
Дитина дедалі більше усвідомлює свої здібності та обмеження. Для деяких це чудово, для інших – навпаки.
Коли виявляються труднощі з навчанням?
Деякі фахівці стверджують, що, чим раніше ви виявите труднощі з навчанням, тим краще. Однак правда в тому, що з маленькими дітьми ви ризикуєте поставити помилковий діагноз.
Фахівець може діагностувати труднощі в навчанні, коли дитина переходить на третій рік навчання, тобто у 7 або 8 років.
Труднощі з навчанням впливають на сприйняття інформації. Наприклад, дитина може повільно вчитися читати чи писати, а також мати проблеми з математикою. Вона може розуміти, але їй складно правильно це висловити.
Це впливає не тільки на її успішність у школі, але й на її стосунки з іншими.
Перші ознаки труднощів з навчанням
- Виникають проблеми з моторикою, такі як написання, розривання, ходьба, різання, застібання, затискання або зав’язування шнурків.
- Дитина намагається слідувати простим інструкціям і не може їх виконувати.
- Вона має затримку у мовленні, проблеми з вимовою, їй важко даються нові слова.
- Їй важко вчитися читати, розуміти цифри, алфавіт, дні тижня, кольори та геометричні фігури.
- Їй важко сконцентруватися або зосередити на чомусь увагу.
- Вона почувається розчарованою чи невмотивованою для виконання шкільних завдань або інших сімейних та громадських справ.
Ознаки труднощів у навчанні у старших дітей
- Небажання говорити про своє навчання і дуже довге виконання завдань.
- Їй часто стає нудно. Вона не цікавиться школою.
- Погана чи агресивна поведінка в школі.
- Дитині складно виявляти та висловлювати свої почуття.
- У дитини є проблеми зі сном або їжею.
Діти з труднощами в навчанні
Ці емоції можуть негативно вплинути на їхню самооцінку. Вони також можуть страждати від депресії, оскільки вони знають, чого хочуть досягти, сказати, написати чи зробити, але для них це дуже важко.
У деяких випадках діти з труднощами з навчанням також виявляють особливі потреби, такі як дислексія, дискалькулія чи обидва. Безсумнівно, це допомагає поставити точний діагноз. Вони також можуть виявити труднощі з увагою, але це не означає, що у них розлад дефіциту уваги.
Не пропустіть: Зміцніть пам’ять, дбаючи про емоції
Як можна допомогти дитині?
- Визнайте, що труднощі з навчанням на все життя. Проте не турбуйтеся. З правильною допомогою ваша дитина навчиться і стане щасливою і здоровою.
- Вчитель вашої дитини може допомогти виявити симптоми та створити відповідне навчальне середовище, але він не може поставити діагноз.
- Хороший діагноз і відповідне втручання матимуть дуже позитивний вплив на успішність вашої дитини.
- Тести на виявлення труднощів у навчанні проводяться фахівцями: психологами, дитячими нейропсихологами, педіатрами або психіатрами.
- Діти з труднощами в навчанні можуть навчатися. Вам просто потрібно зосередитися на їхніх здібностях та перевагах. Це посилить їхню самооцінку.
- Покарання не спрацюють. Фактично, це може зробити проблему ще гіршою.
- Якщо ваша дитина засмучується або плаче через свої обмеження, встаньте на її бік. Скажіть їй, наскільки ви її любите, і пам’ятайте, скільки наскільки їй важко робити те, що для неї непросто.
Для мами та тата
Виховувати дитину з труднощами в навчанні – це стрес. Якщо вам потрібна допомога або психологічна підтримка, пошукайте її. Ваша дитина також отримає вигоду, якщо мамі й татові буде добре.
У жодному разі не порівнюйте свою дитину з труднощами в навчанні з іншою дитиною, яка їх не має, особливо з братом чи сестрою. Вашій дитині це потрібно.
- Barallobres, Gustavo. (2016). Diferentes interpretaciones de las dificultades de aprendizaje en matemática. Educación matemática, 28(1), 39-68. Recuperado en 29 de enero de 2019, de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-58262016000100039&lng=es&tlng=es.
- Navarro Soria, I., González Gómez, C., Álvarez Teruel, J. D., Fernández Carrasco, F., & Heliz Llopis, J. (2014). Detección de dificultades de aprendizaje e implicación de las familias en la intervención.
- Sánchez, C. (2004). Las” dificultades del aprendizaje”: un diagnóstico peligroso y sus efectos nocivos. Educere, 8(24).