Сім переваг та недоліків використання смартфонів дітьми
Смартфони відіграють все більш важливу роль у житті дітей. Батьки, вчителі, психологи, технологи, рекламні агенти, виробники та бізнесмени мають свою особисті погляди на цю тему. Чи хотілося б вам дізнатися, чи потрібно дозволяти дитині користуватися смартфоном?
У цій статті розглянемо сім переваг та недоліків використання смартфонів дітьми.
Що таке смартфон?
Смартфон – це тип телефону з кращою підключеністю, здатністю зберігати дані та засоби, ніж звичайний мобільний телефон. Це ніби кишеньковий комп’ютер.
Багато обговорень було щодо надмірного використання смартфонів у ранньому віці.
Потрібно це дозволяти чи не слід?
Щоб прийняти краще рішення, потрібно проаналізувати переваги та недоліки, а потім вирішити, що найкраще для дитини та сім’ї.
Читайте також статтю: Чотири негативних впливи мобільних телефонів, про які ви навіть не здогадувалися
Переваги використання смартфонів дітьми
Смартфони – це розвага у всьому світі.
Ми живемо в епоху розвитку технології, тому заборона на використання смартфону суперечить законам розвитку.
Зрештою, як можна пояснити дітям, що смартфони можуть зашкодити, якщо ви дозволяєте дітям гратися на комп’ютерах та планшетах, або ж самі ними користуєтеся?
2. Можливість отримати додаткові знання.
Після уроків, якщо дітей зацікавила певна інформація, вони можуть скористатися смартфонами для пошуку. Це дозоляє дітям навчитися користуватися додатковими інструментами, шукаючи інформацію, яка їх зацікавила, а також займатися дослідженням, замість простого плагіату.
3. Забезпечення безпеки та зв’язоку.
Це велика перевага, коли батьки можуть бути на зв’язку з дітьми увесь час, знаючи де їхні нащадки у випадку надзвичайної ситуації.
Багато смартфонів обладнані системами GPS, яка дозволяє батькам відстежувати переміщення їхніх дітей.
4.Заохочення до відповідальності.
Коли батьки дозволяють своїм дітям користуватися смартфонами, це може бути способом навчити їх бути відповідальними. Це пов’язано не лише з доглядом за мобільним телефоном, але також із часом та використанням пристрою .
5. Можливість отримати доступ до засобів навчання.
Смартфони можуть допомогти дітям використовувати календарі, щоб знати дати іспитів, робити голосові нотатки, щоб запам’ятати щось цікаве, а також зберегти телефонні номери батьків, вчителів та друзів. Вони також можуть робити фото креслень, які були на дошці, що допоможе їм краще вивчити інформацію.
Це дуже цікаві засоби навчання.
Недоліки використання смартфонів дітьми
Звісно, смартфони мають не лише переваги. Є також і певні ризики та небезпеки, що криються за перевагами використання смартфонів.
Ось деякі недоліки залучення дітей раннього віку до світових технологій.
1. Використання смартфонів порушує дрібну моторику.
Дитині потрібно навчитися хапати олівець і навчитися писати ще до того, як вона навчиться користуватися смартфоном. Стискання вказівним і великим пальцями – один із основних етапів психомоторного розвитку кожної дитини.
Згідно з деякими дослідженнями, раннє впровадження та надмірне використання мобільних телефонів та планшетів змушують дітей відмовлятися від цього простого та принципово важливого руху.
2. Навчання писемного мовлення стає обмеженим.
Діти, які спілкуються в чатах, пишуть текстові повідомлення, відвідують соціальні мережі не використовують повний лексикон, подекуди перемовляються лише за допомогою картинок, що може порушити розвиток їхнього писемного мовлення.
Це основний інструмент для подальшої успішності у вищих рівнях освіти.
3. Створення соціальної ізоляції.
Як і відеоігри, постійне використання смартфонів призводить до соціальної ізоляції. Дитина може грати, користуватися Інтернетом, спілкуватися в соціальних мережах, але не вміти по-справжньому спілкуватися з оточенням. Отримання соціальних навичок є важливою частиною розвитку дитини.
Читайте статтю: Номофобія: як розпізнати залежність від мобільного телефону
4. Зниження рухливості призводить до ожиріння.
Надмірне використання смартфонів призводить до того, що діти починають постійно сидіти чи лежати на диванах. Брак фізичної активності має серйозні наслідки порушення якості життя дітей.
Не дозволяйте дітям стати жертвами дитячого ожиріння!
5. Втрата конфіденційності.
Смартфони мають усі інструменти, які можуть вести облік повсякденного життя. Ваша дитина може робити фотографії та робити відео, якими можна ділитися у всіх видах соціальних мереж. Їхнє життя може зосередитись виключно на отриманні «лайків» чи коментарів, збільшенні підписників. Приватність порушується, що може мати серйозні ускладнення, приміром ті, що перераховані нижче.
6. Діти можуть стати жертвами кібер-злочинців.
Неконтрольоване використання смартфонів дітьми може зробити їх жертвами кібер-злочинців чи сексуального домагання.
Дитина може випадково розмістити інтимну фотографію чи відео та стати жертвою домагання.
Уважно наглядайте за тим, як дитина користується смартфоном і що вона з ним робить.
Що мають робити батьки?
Спектр переваг та недоліків використання смартфонів дітьми є широким. Тому саме батьки відповідальні за контроль дітей та їхнього доступу до Інтернету. Є велика кількість програм для моніторингу використання смартфону дітьми. Все, що потрібно робити, це вести моніторинг та вживати заходів.
Також важливо стежити за дітьми під час навчання в Інтернеті. Вам потрібно знати, що роблять ваші нащадки, який вміст вони бачать та діляться ним.
У правильних руках смартфони можуть бути чудовим інструментом.
- Bringué, X., & Sádaba-Chalezquer, C. (2010). Niños y adolescentes españoles ante las pantallas: rasgos configuradores de una generación interactiva. https://dadun.unav.edu/bitstream/10171/18443/1/n15-sadaba-chalezquer.pdf
- Calpa, A. C. S., & Delgado, D. G. M. (2017). Influencia del Smartphone en los procesos de aprendizaje y enseñanza. Suma de Negocios, 8(17), 11-18. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2215910X17300010
- Pascual, I. R. (2006). Infancia y nuevas tecnologías: un análisis del discurso sobre la sociedad de la información y los niños. Política y sociedad, 43(1), 139-157. https://core.ac.uk/download/pdf/60659914.pdf
- Ruiz, R. D., & Castañeda, M. A. (2016). Relación entre uso de las nuevas tecnologías y sobrepeso infantil, como problema de salud pública. RqR Enfermería Comunitaria, 4(1), 46-51. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/5353331.pdf
- Río-Pérez, J., Sádaba-Chalezquer, C., & Bringué, X. (2010). Menores y redes¿ sociales?: de la amistad al cyberbullying. https://dadun.unav.edu/bitstream/10171/20588/1/articulo.pdf