Увага! Ознаки того, що ваша дитина має труднощі з навчанням
Анжеліці чотири роки, і вона вперше пішла в школу. У класі вона не говорить і не ділиться з іншими дітьми. Здається, що вона також не виконує вказівки вчителя. Шкільний психолог і вчитель влаштовують зустріч з батьками Анжеліки, тому що вони бачать, що вона, можливо, має труднощі з навчанням.
Невдовзі батьків Анжеліки викликали до школи в трьох окремих випадках. Удома Анжеліка балакуча і зацікавлена в тому, чому її навчають мама і тато. Але це не відбувається в школі.
Батьки Анжеліки починають нервувати й ведуть її до лікаря. Після огляду лікар каже, що нічого аномального. Анжеліка просто відрізняється від її однокласників, як і багато інших дітей.
Через деякий час відбувається “чудо”. Анжеліка починає спілкуватися, виявляти інтерес до уроків і з ентузіазмом спілкуватися з вчителем та однокласниками.
Кожна дитина навчається у своєму темпі
Наведена розповідь знайома багатьом батькам, дітям, вчителям та лікарям. Попри те, що “кожна дитина навчається у своєму темпі”, через занепокоєння ми схильні бачити проблеми там, де їх немає.Школа відкриває різноманітні проблеми, але більшість з них можна вирішити з часом.
До школи діти веселяться, вчаться грати, а вихователі мають набагато тіснішу та особисту взаємодію з ними.
Коли діти виростають, їхні шкільні предмети ускладнюються, обсяг роботи збільшується, а шкільні відносини набувають різних нових відтінків.
Читайте також: “Банка щастя”, яка неодмінно сподобається дітям
Дитина дедалі більше усвідомлює свої здібності та обмеження. Для деяких це чудово, для інших – навпаки.
Коли виявляються труднощі з навчанням?
Деякі фахівці стверджують, що, чим раніше ви виявите труднощі з навчанням, тим краще. Однак правда в тому, що з маленькими дітьми ви ризикуєте поставити помилковий діагноз.
Фахівець може діагностувати труднощі в навчанні, коли дитина переходить на третій рік навчання, тобто у 7 або 8 років.
Труднощі з навчанням впливають на сприйняття інформації. Наприклад, дитина може повільно вчитися читати чи писати, а також мати проблеми з математикою. Вона може розуміти, але їй складно правильно це висловити.
Це впливає не тільки на її успішність у школі, але й на її стосунки з іншими.
Перші ознаки труднощів з навчанням
Ми докладно опишемо ознаки труднощів у навчанні для дітей до 5 років. Проте ми повинні підкреслити, що не варто впадати у відчай. Ви повинні розвинути терпіння, спостерігати за вашою дитиною та подивитися, як вона розвивається. Ознаки:- Виникають проблеми з моторикою, такі як написання, розривання, ходьба, різання, застібання, затискання або зав’язування шнурків.
- Дитина намагається слідувати простим інструкціям і не може їх виконувати.
- Вона має затримку у мовленні, проблеми з вимовою, їй важко даються нові слова.
- Їй важко вчитися читати, розуміти цифри, алфавіт, дні тижня, кольори та геометричні фігури.
- Їй важко сконцентруватися або зосередити на чомусь увагу.
- Вона почувається розчарованою чи невмотивованою для виконання шкільних завдань або інших сімейних та громадських справ.
Ознаки труднощів у навчанні у старших дітей
- Небажання говорити про своє навчання і дуже довге виконання завдань.
- Їй часто стає нудно. Вона не цікавиться школою.
- Погана чи агресивна поведінка в школі.
- Дитині складно виявляти та висловлювати свої почуття.
- У дитини є проблеми зі сном або їжею.
Діти з труднощами в навчанні
Діти з труднощами в навчанні мають нормальний інтелект або вище нормального. Однак їм важко висловити те, що вони знають. Оскільки у них є проблеми з вивченням певних тем, вони часто відчувають розчарування і дратівливість.Ці емоції можуть негативно вплинути на їхню самооцінку. Вони також можуть страждати від депресії, оскільки вони знають, чого хочуть досягти, сказати, написати чи зробити, але для них це дуже важко.
У деяких випадках діти з труднощами з навчанням також виявляють особливі потреби, такі як дислексія, дискалькулія чи обидва. Безсумнівно, це допомагає поставити точний діагноз. Вони також можуть виявити труднощі з увагою, але це не означає, що у них розлад дефіциту уваги.
Не пропустіть: Зміцніть пам’ять, дбаючи про емоції
Як можна допомогти дитині?
- Визнайте, що труднощі з навчанням на все життя. Проте не турбуйтеся. З правильною допомогою ваша дитина навчиться і стане щасливою і здоровою.
- Вчитель вашої дитини може допомогти виявити симптоми та створити відповідне навчальне середовище, але він не може поставити діагноз.
- Хороший діагноз і відповідне втручання матимуть дуже позитивний вплив на успішність вашої дитини.
- Тести на виявлення труднощів у навчанні проводяться фахівцями: психологами, дитячими нейропсихологами, педіатрами або психіатрами.
- Діти з труднощами в навчанні можуть навчатися. Вам просто потрібно зосередитися на їхніх здібностях та перевагах. Це посилить їхню самооцінку.
- Покарання не спрацюють. Фактично, це може зробити проблему ще гіршою.
- Якщо ваша дитина засмучується або плаче через свої обмеження, встаньте на її бік. Скажіть їй, наскільки ви її любите, і пам’ятайте, скільки наскільки їй важко робити те, що для неї непросто.
Для мами та тата
Виховувати дитину з труднощами в навчанні – це стрес. Якщо вам потрібна допомога або психологічна підтримка, пошукайте її. Ваша дитина також отримає вигоду, якщо мамі й татові буде добре.
У жодному разі не порівнюйте свою дитину з труднощами в навчанні з іншою дитиною, яка їх не має, особливо з братом чи сестрою. Вашій дитині це потрібно.
- Barallobres, Gustavo. (2016). Diferentes interpretaciones de las dificultades de aprendizaje en matemática. Educación matemática, 28(1), 39-68. Recuperado en 29 de enero de 2019, de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-58262016000100039&lng=es&tlng=es.
- Navarro Soria, I., González Gómez, C., Álvarez Teruel, J. D., Fernández Carrasco, F., & Heliz Llopis, J. (2014). Detección de dificultades de aprendizaje e implicación de las familias en la intervención.
- Sánchez, C. (2004). Las” dificultades del aprendizaje”: un diagnóstico peligroso y sus efectos nocivos. Educere, 8(24).