Як дізнатися, що над дитиною знущаються в школі
Знущання є однією з найбільш поширених проблем у школах сьогодні. Тому ви повинні бути дуже уважні до будь-яких ознак того, що над дитиною знущаються в школі.
Знущання – це форма переслідування чи психологічного та фізичного насильства, що виникає між школярами на регулярній основі або протягом тривалого періоду часу.
Такий тип поведінки спостерігається навіть тоді, коли діти перебувають у віці від трьох до шести років.
Як дізнатися, що над дитиною знущаються в школі
З раннього віку вкрай важливо навчити дітей таких цінностей, як повага, дружба, довіра, а також тому, як не реагувати агресивно, якщо хтось щось з ними робить.Вони повинні знати, що можуть говорити про будь-які проблеми та висловлювати свої почуття, сумніви або побоювання членам своєї сім’ї. Вони мають відчувати, що можуть вільно розмовляти зі своїми батьками, братами і сестрами або іншими родичами.
Якщо ви не маєте хорошого зв’язку з вашою дитиною, ви ніколи не зможете дізнатися, чи над нею знущаються.
Ваша дитина може боятися згадувати про це через сором.
Ви також можете спостерігати за певною поведінкою, яка свідчить про те, що в школі або з друзями не все добре.
Поведінка, яка може свідчити про те, що над дитиною знущаються в школі
Дитина не хоче йти до школи
Вона може скаржитися на погане самопочуття, щоб уникнути відвідування школи, але при цьому дитина цілком здорова, коли її огляне лікар.
Ви повинні заохотити дитину пояснити, чому вона не хочуть йти. Створіть атмосферу довіри, щоб вона могла вільно говорити про те, що її турбує, чому вона погано почувається або чому уникає школи.
Зміни в поведінці
Це зміни, які відбуваються повільно і поступово, впливаючи на характер. Наприклад, дитина більше не хоче розмовляти зі своїми старшими друзями або родиною, хоча раніше була екстравертом.Вона нервує, коли їй доводиться ходити до школи, а її настрій змінюється.
Вона може страждати від вибухів гніву, насильства або ставати дуже дратівливою
У хлопчиків-підлітків іноді важко відрізнити ці прояви поведінки і визнати їх як попереджувальні ознаки, оскільки вони можуть бути більш звичними.
Ви повинні знати, що причина цих змін – це переслідування в школі.
Втрата шкільних речей або одягу
Ваша дитина може почати губити особисті речі або шкільні матеріали. Хулігани часто використовують цю систему як спосіб залякування. Вона починає просити гроші, просто щоб віддати їх хуліганові.
Шантаж характерний для хуліганів. Іньякі Піньюель, експерт з психологічного насильства і домагань, професор університету Алкала, пояснює, що більшість випадків залякування школярів є психологічними.
Тому найбільш поширені симптоми є психосоматичними.
Психосоматичні симптоми
Ваша дитина може мати різні фізичні симптоми навіть тоді, коли залякування є психологічним.
Деякі з найчастіших ознак:
- біль при пробудженні
- запаморочення і головний біль
- проблеми з травленням або відсутність апетиту
- тремор і серцебиття
- розлади сну
- зміна показників успішності в школі
Вона може стати незацікавленою у шкільній роботі, втратити концентрацію та увагу.
Що робити батькам, якщо вони підозрюють, що над дитиною знущаються в школі?
Якщо ви визначили, що ваша дитина є жертвою знущань або домагань, перше, що потрібно зробити, – це не звинувачувати дитину чи себе.
- Тільки тому, що це сталося, не означає, що ви погані батьки. Ваша дитина повинна почуватися вдома захищеною і здоровою.
- Вона має знати, що не самотня і що завжди може розраховувати на вас, ви допоможете і вислухаєте.
- Якщо ви виявите, що над дитиною знущаються, залишайтеся спокійними. Не турбуйтеся. Вашій дитині потрібно бачити рішучість, позитивне ставлення і силу характеру.
- Важливо відвідати школу і поспілкуватися з відповідальною особою. Вони допоможуть вам знайти правильний спосіб вирішення цього конфлікту.
- Необхідно підтримувати спілкування зі школою, щоб ви могли розраховувати на підтримку.
- Особливу увагу слід приділяти терпимості, дружбі та взаємній повазі, щоб допомогти дитині вирости відповідальним дорослим.
- Ваш дім є головним джерелом любові та виховання для ваших дітей. Саме там вони навчатимуться цінностей та моделей поведінки.
Уникайте конфронтації, а також фізичної та вербальної агресії, щоб дитина не почала імітувати вас в інших місцях.
- Calderón Guerrero, G. (2020). El acoso escolar, la acción docente y la responsabilidad de la escuela. Andamios, 17(43), 345-366. http://www.scielo.org.mx/scielo.php?pid=S1870-00632020000200345&script=sci_arttext_plus&tlng=es
- Dirección General de Familia y Menor. (2007). Atención al maltrato infantil desde el ámbito educativo (Manual para el profesional). Murcia: Consejería de Política Social, Mujer e Inmigración.
- Moreno, R. M. E., Giménez, M. B., & Ruiz, S. Á. (2021). Elaboración de un cuestionario para identificar la formación del profesorado en relación con el bullying. Revista Internacional de apoyo a la inclusión, logopedia, sociedad y multiculturalidad, 7(2), 36-52. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7973676
- Piñuel, I., y Oñate, A. (2007). Mobbing escolar: Violencia y acoso psicológico contra los niños. Madrid: CEAC.
- Sanmartín, J. (2007). “Violencia y acoso escolar”, Mente y Cerebro, 26: 12-19.