Як виграти суперечку: 5 корисних порад

Коли суперечка в самому розпалі, ми повинні слідкувати за своїми словами і обирати їх мудро, щоб не погіршити ситуацію. Тоді ми швидше можемо досягти згоди. Дізнайтеся про це далі!
Як виграти суперечку: 5 корисних порад

Останнє оновлення: 30 грудня, 2018

Попри те, що ніхто так і не навчив нас сперечатися так, щоб досягти взаємної згоди, є низка ключових факторів, які можуть нам допомогти виграти суперечку.

Перш за все, ми повинні розуміти, що головними ворогами шанобливої та конструктивної суперечки є негативні емоції.

Розбіжність між парою, непорозуміння з колегою або з начальством часто змушує нас відчувати дискомфорт, роздратування, розчарування чи навіть гнів.

Контроль цих емоцій забезпечить нам належний духовний спокій, з яким ми можемо поводитися правильно, коли доходить до суперечки, і вийти з неї переможцем.

Ми пропонуємо вам дізнатися 5 простих порад для досягнення цього.

1. Не нападайте: сперечатися – це також слухати і зберігати здоровий ґлузд.

Суперечку не виграти атакою. Її може завершити той, хто має вдалі аргументи, харизму та впевненість у собі, щоб впливати на іншу людину.

  • Важливо розуміти, що атаки, нехтування, крики та звинувачення не завершать суперечку. Крім того, вони будуть тільки посилювати ситуацію, доки ви не досягнете незворотної точки. Вони не допоможуть.
  • Попри те, що такий інтенсивний діалог часто є частиною розбіжностей або тим, що тільки шкодить нам – важливо, щоб ми не перетворили його на щось особисте.
  • Намагайтеся зберегти холодний розум, тепле серце і твердий голос.

Ніколи не забувайте враховувати людину перед вами, якщо ви хочете виграти суперечку. Якщо вами керують негативні емоції, ви не будете слухати. Якщо ви не слухаєте, ви не запропонуєте логічних та вагомих аргументів.

2. Ставте правильні запитання, щоб виграти суперечку.

правильні запитання, щоб виграти суперечку

Це може здатися несерйозним, але коли суперечка в самому розпалі, є певні слова, які можуть допомогти переконати іншу особу. Вони змусять їх усвідомити щось глибоке.

Погляньмо на приклад. Уявіть, що ви перебуваєте в центрі суперечки зі своїм опонентом, і ви кажете такі слова:

  • Чому ти не питаєш мене, коли приймаєш рішення? Чому ти це зробив, нічого мені не сказавши?

Частіше всього, зіштовхуючись з таким запитанням, ваш партнер видає класичні відповіді, які ви, можливо, вже чули.

Однак подумайте, що може трапитися, якщо ви скажете:

  • Як ти думаєш, що я відчуваю, коли ти дієш, не враховуючи мою думку?

3. Не намагайтеся мати рацію. Думайте про досягнення згоди.

досягнення згоди

Метою суперечки є не нав’язувати свою думку іншому. Чого нам справді хочеться – це:

  • Щоб інша людина зрозуміла нашу точку зору.
  • Не погіршити ситуацію.
  • Щоб обидві людини стали сильнішими після досягнення згоди.

4. Контролюйте тон свого голосу, будьте наполегливими, і не повторюйтесь.

Такі фрази, як “Ти мене не розумієш”, “Ти не знаєш, про що ти говориш”, або навіть слова “ти не” вже створюють перешкоду для спілкування.

До того ж, ви одразу додаєте негативні емоції до розмови.

  • Говоріть наполегливо. Будьте твердими, але беземоційними стосовно іншої людини.
  • Замість того, щоб починати речення з фразою “ти не”, було б краще сказати “я знаю, що ви маєте на увазі, і я розумію”.
  • Переконайтеся, що ваш голос розслаблений, без паніки, і завжди показуйте, що ви дружній і поважаєте свого опонента.
  • Хоча ви не повинні ігнорувати емоційний аспект, важливо також використовувати логіку.
  • Багато хто зазвичай використовує нелогічні аргументи. Слідкуйте уважно за діалогом, щоб виявити це і вкажіть на помилку.

5. Стверджуйте та вносьте ідеї, які викличуть співпереживання іншої людини.

співпереживання іншої людини

Одна з найпоширеніших проблем, які ми, як правило, маємо, коли намагаємося виграти суперечку, полягає в тому, що ми не вміємо сперечатися.

  • У нас накопичується багато ідей, емоцій та думок, але ми не можемо висловити їх чітко, щоб обговорювати їх з твердістю, спокоєм і точністю.
  • Ми повинні навчитися організовувати свої думки, щоб висловлювати їх чітко, лаконічно і безпечно.

Водночас ще одна розумна ідея в тому, щоб вживати фрази, які викличуть співпереживання іншої людини.

Ось кілька простих прикладів:

  • “Ти зрозумієш мене, ти ж знаєш, що я маю на увазі”.
  • “Ти розумна людина, і ти зрозумієш мою позицію”.

Отже, важливо навчитися сперечатися правильно. Однак це вимагає часу і емоційного інтелекту.

Сперечайтеся спокійно, з повагою до опонента і гарними аргументами, і ви вийдете з суперечки переможцем за згодою обох сторін.


Цей текст надається лише для інформаційних цілей і не замінює консультацію з фахівцем. У разі сумнівів проконсультуйтеся зі своїм фахівцем.