Як сподобатися іншим: 9 наукових способів
Ми всі соціальні істоти, які прагнуть сподобатися іншим людям, відчути зв’язок та емоційно розвиватися, щоб стати успішними в стосунках.
Людський мозок запрограмований на встановлення зв’язків з іншими людьми з різних причин, а не лише заради виживання.
Ми шукаємо позитивних емоцій, які б стимулювали нас розвиватися, позбавляли страхів ‘1і навчали день за днем.
Напевно, ви знаєте, що сподобатися іншим не завжди легко.
Іноді ви ізолюєте себе в самоті й не розвиваєте адекватних соціальних навичок для дружби та ініціювання нових романтичних стосунків.
Ось декілька простих порад, користь яких була науково доведена.
Проте пам’ятайте про те, що варто спробувати тільки ті, які підходять для вашої особистості, і завжди будьте собою.
1. Не зловживайте компліментами, щоб більше сподобатися іншим
Не робіть цього. Ніколи не хваліть, вигадуючи чесноти, щоб здаватися дружніми. Це ніколи не працює.
Рекомендуємо також ознайомитися: Характеристики токсичного кохання
Будьте обережними, коли доходить до лестощів, бо іноді “менше – це більше”. Цей принцип підтверджується теорією набуття та втрати міжособистісної привабливості.
Компліменти дієві лише тоді, коли вони влучні та доречні.
Якщо їх забагато, довіра до вас може бути втрачена.
2. Час від часу показуйте свої вади
Без сумніву, ви помічали колись таку поведінку. Коли хтось говорить, наскільки він недбалий, незграбний або забудькуватий, це дещо сприяє зближенню.
Цей тип поведінки легко ідентифікувати. Люди, які не є “непогрішними”, певною мірою здаються більш людяними, тому ми майже завжди відчуваємо симпатію до таких людей.
Є багато експериментів, які демонструють цей факт. Той, хто переливає каву, коли входить у кімнату, перечіпляється або часто помиляється, зазвичай подобається набагато більше.
3. Будьте близькі, торкайтеся час від часу, але в міру
Щоб сподобатися іншим, останнє, що потрібно робити, це втручатися в особистий простір. Не будь занадто близькими й не “приклеюйтеся” до них, інакше ви тільки створите дискомфорт і відштовхнете.
- Однак обережні рухи, які свідчать про довіру та близькість, можуть справити приємне враження.
- Поплескування по плечу або ніжне, майже непомітне торкання руки може створити швидкий емоційний зв’язок.
4. Сприймайте інших так, як вони бачать себе
Вам потрібно бути інтуїтивно проникливими. У кожної людини є певний образ себе. Якщо інші ставляться до вас не так, як ви бачите себе, це вас відштовхне.
Якщо людина впевнена, відважна і відкрита, не змушуйте її думати, що ви сприймаєте її як боязку та сором’язливу. Будьте розумними, спостерігайте й застосовуйте так звану “теорію самооцінки”.
Також читайте: Як можна виправити проблеми з самооцінкою
5. Нехай вони говорять про себе, а ви слухайте
Подбайте про достатній простір для спілкування. Хай інші люди говорять про себе, а ви сприймайте інформацію, виявляйте цікавість.
Щоб сподобатися іншим, ви має бути чутливими та емоційно відкритими. Одна з найкращих стратегій встановлення контакту з іншою людиною – дати їй змогу почуватися комфортно, щоб розповісти про своє життя.
Гарвардський університет опублікував цікаве дослідження такої поведінки. Ділянки мозку, пов’язані з мотивацією та винагородою, активуються, коли ви ділитесь інформацією про себе.
Це дуже корисно з погляду емоцій.
6. “Копіюйте” щось від цієї людини
Це не означає, що треба змінити свою особистість. Це набагато легше.
- Щоб сподобатися іншим, треба встановити зв’язок, а для цього немає нічого кращого, ніж встановлення близькості та схожості.
- Нью-Йоркський університет визначив цю поведінку як ефект хамелеона. Якщо ви наслідуєте деякі жести, слова чи поведінку, це може допомогти вам набагато більше сподобатися іншій людині.
7. Відкрийте таємницю
Що може бути кращим для встановлення зв’язку, ніж поділитися секретом? Цей тип відкритості може створити емоційний підтекст, який необхідний для перевірки та зміцнення стосунків.
Люди роблять це зі своїми друзями та партнерами.
Техніку “відкриття” треба практикувати обережно. Покладайтеся на інтуїцію, вирішуючи, з ким поділитися своїм секретом.
Будьте обережні, слухайте не тільки ваше серце, але й інтуїцію та розум.
8. Потоваришуйте з їхніми друзями
Ми хочемо ще раз підкреслити, що йдеться не про самозречення. Щоб сподобатися іншій людині, потрібно виявляти інтерес до того, що її оточує.
- Встановлення стосунків з її друзями завжди може гарантувати успіх у цих ситуаціях.
- Подумайте про те, як приємно відчувати, що ваш партнер знаходить спільну мову з вашими друзями. У всіх нас є важливі люди, які нас оточують.
- Якщо ці зв’язки гармонічні, у нас буде повноцінніше, щасливе життя.
Вчені описують це як “тріадну вісь”. Якщо у вас є декілька спільних людей, збільшується ймовірність зближення.
9. Не забувайте про гумор
Позитивні емоції дуже потужні. Посмішка та сміх можуть звеселити серце і викликати позитивне ставлення або навіть любов.
Пам’ятайте: якщо ви хочете сподобатися іншим, не зациклюйтеся лише на своїх проблемах і побоюваннях. Не стягуйте хмари над тим, кого ви намагаєтесь вразити.Практикуйте мистецтво емоцій, оскільки воно завжди виграє: заохочуйте цю людину сміятися і сприймати вас як людину, яка вміє скористатися з кожної миті.
Емоції сильні, коли йдеться про утворення зв’язків. Генеруйте хорошу енергію, полегшуючи труднощі, і навчіться встановлювати контакт, але завжди дбайте про власну самооцінку.
- M. Reisman, John. Anatomy of friendship.
- Aronson, E., Willerman, B., & Floyd, J. (1966). The effect of a pratfall on increasing interpersonal attractiveness. Psychonomic Science, 4(6), 227–228. https://doi.org/10.3758/BF03342263
- Swann, W. B. (2012). Self-verification theory. In Handbook of Theories of Social Psychology (pp. 23–42). SAGE Publications Inc. https://doi.org/10.4135/9781446249222.n27
- Tamir, D. I., & Mitchell, J. P. (2012). Disclosing information about the self is intrinsically rewarding. Proceedings of the National Academy of Sciences, 109(21), 8038–8043. https://doi.org/10.1073/pnas.1202129109
- Chartrand, T. L., & Bargh, J. A. (1999). The chameleon effect: The perception-behavior link and social interaction. Journal of Personality and Social Psychology, 76(6), 893–910. https://doi.org/10.1037/0022-3514.76.6.893