4 фрази, які не можна казати лікарю

Не забувайте, що лікар є професійним спеціалістом з медицини, тож він знає про всі заходи, яких необхідно вжити для діагностики проблеми. Деякі фрази не можна казати лікарю.
4 фрази, які не можна казати лікарю

Останнє оновлення: 15 січня, 2019

Можливо, ви серед людей, які шукають симптоми в пошукових системах Інтернету. Тоді ви уявляєте все, що хочете повідомити своєму лікарю. Ви забули, скільки років лікарі навчаються? Деякі фрази не можна казати лікарю, щоб виявити повагу. Ви ж не хочете образити людей, які присвячують себе порятунку життів.

Перш ніж звертатися до свого лікаря, єдине, що варто зробити, це записатися на візит. Не хвилюйтеся про використання спеціальних термінів. Лікар зрозуміє, про що ви говорите. Пам’ятайте, що він також є звичайною людиною.

Деякі люди вважають, що витрачають зайвий час, відвідуючи лікаря. Є й інші, які не хочуть витрачати гроші на те, що вони можуть самостійно діагностувати.

Ось фрази, які не можна казати лікарю:

1. “Я впевнений, що це …”

гуглити про здоров’я
Ми живемо в технологічній епосі. Це полегшує нам пошуки. Коли болить голова, ми звертаємося до лікаря Google. Ми думаємо, що дізнаємося про все за один клік мишки.

Коли кохана людина змушує вас піти до спеціаліста, ви використовуєте цю фразу насамперед.

Ви думаєте, що все знаєте. До того ж, можливо, ви не думаєте, що лікар взагалі здатний допомогти. Ви вирішуєте закрити свій розум. Ви можете подумати, що пошук в інтернеті вже сказав вам усе.

Якщо це станеться, можливо, що ви ніколи не одужаєте.

Лікарі багато навчаються, щоб отримати своє звання. Вони досвідчені. Якщо ви скажете, що шукали симптоми в Інтернеті, вони почуватимуться, що ви не довіряєте їхньому професіоналізму.

Є багато медичних статей, написаних лікарями, однак особисті консультації – кращі. Перш ніж звернутися до лікаря, багато пацієнтів самі ставлять собі діагноз.

Це не було б проблемою, якби ці діагнози були правильні. Кров із носа, наприклад, не завжди означає, що у вас алергія.

Потрібно пройти обстеження, в результаті якого вам поставлять медичний діагноз.

2. “Це результат стресу”

З медичної точки зору, стрес може спричинити захворювання. Прикладом цього є рак та проблеми серцем. Проте ви не можете списувати на нього всі симптоми.

Наприклад, головний біль виникає не тільки через стрес. Коли ви відчуваєте біль, поговоріть зі своїм лікарем. Це ознака того, що щось відбувається з вашим здоров’ям. Тіло надсилає вам повідомлення.

Якщо вашою проблемою є стрес, лікар без вагань запропонує зміни в способі життя, які ви повинні зробити.

3. “Я думаю, це марна трата часу”

Зазвичай люди турбуються, що марнують час, коли звертаються до лікаря. Майже неможливо терпляче очікувати, коли у вас купа справ.

Є ще одне виправдання, коли ви не відвідуєте лікаря. Можливо, ви думаєте, що діагноз, який ви отримаєте, – це те саме, про що ви вже здогадуєтеся.

Серед сучасних професіоналів, лікар потребує найбільшої підготовки. Вони оглядають багатьох пацієнтів, які лише скаржаться на них і не слухають їхні професійні поради.

Проте вони піклуються про ваше здоров’я. Вони також турбуються про своїх підопічних. Вони більш терплячі ніж їхні пацієнти.

Деякі люди погіршують свої захворювання, не дотримуючись рекомендацій лікаря.

Однак ми ніколи не чули, щоб лікарі казали, що “це було марною тратою часу”. Натомість вони повертаються, щоб оглянути пацієнта, ніби вперше.

Не думайте, що марнуєте час, прийшовши на консультацію. Варто час від часу проходити медогляд. Якщо ви вважаєте, що щось не так, зверніться до лікаря.

Кардіолог Сюзанна Штайнбаум, директор відділу зі здоров’я жіночого серця у Lenox Hill у Нью-Йорку, говорить:

“Краще піти в лікарню з болем у грудях (або просто відчуттям, що щось не так), і піти з препаратом проти печії, ніж залишитися вдома й отримати серцевий напад”.

4. “Ви впевнені, що ви лікар?”

пацієнт у лікаря
Ця фраза дуже дратує будь-якого фахівця. Як ми вже говорили, що лікарі є людьми. Вони – не роботи. У них є емоції, як і в решти людей.

Ви повинні бути обережними з тим, як висловлюєтеся в їхній присутності. Ставтеся до них з такою самою повагою, яку ви хочете для себе.

Слухайте уважно, що говорить лікар. Можливо, не думаючи, що вони професіонали, ви не слухаєте все, що вони говорять.

Якщо ви не все зрозуміли, поговоріть з ним цивілізовано. Не можна казати лікарю неприємні речі, навіть якщо лікар справді не бажає вас слухати. Якщо це станеться, краще пошукати іншого лікаря.

Зверніть увагу на те, що не можна казати лікарю

Ви – майстри того, що приховуєте, однак ви раби того, що кажете. Щойно слова зриваються з вуст, ви не можете контролювати, як вони впливають на інших людей.

Проста фраза, з тих, які ми згадали, навіть завдасть шкоди цим професіоналам. Подумайте про те, що збираєтеся сказати, і підтримуйте добрі стосунки зі своїм лікарем.



  • Matsumoto Y. (1988) Reexamination of the universality of Face: Politeness phenomena in Japanese. Journal of Pragmatics.
  • Ide S. (1989) Formal forms and discernment: two neglected aspects of universals of linguistic politeness. Multilingua.

Цей текст надається лише для інформаційних цілей і не замінює консультацію з фахівцем. У разі сумнівів проконсультуйтеся зі своїм фахівцем.