5 характерних рис чуйних людей

Чуйні люди здатні слухати, не думаючи про власну відповідь. Вони просто хочуть зрозуміти тих, хто їх оточує. А ви можете назвати себе чуйними?
5 характерних рис чуйних людей

Останнє оновлення: 17 січня, 2019

Чуйні люди вміють поставити себе на місце іншого. Вони здатні побачити речі з чужої перспективи.

Здатність співчувати – це потужний соціальний інструмент сучасного суспільства. Завдяки цьому почуттю ми отримуємо можливість знайти глибший зв’язок із людьми навколо.

Попри те, що така здатність є характерною лише для людей, вона не у всіх розвивається однаково. Дехто має вроджене співчуття, тому їм не доводиться працювати над собою, аби розвинути його.

Є й інші люди, яким потрібно докласти більше зусиль, аби навчитися відчувати людей і встановлювати з ними зв’язок.

У цій статті ми розповімо про основні характеристики чуйних людей:

1. Вони справді слухають, що говорять інші

Чуйні люди слухають кожне слово, яке лунає в розмові. Утім, основна різниця між ними й іншими людьми полягає в здатності приділяти цілковиту увагу.

Чуйна людина не слухає лише для того, щоб сказати щось у відповідь. Вона справді зацікавлена в тому, що ви можете їй розповісти.

Хоча на перший погляд це може здаватися не надто важливо, вміння уважно вислухати – справжній дар, який ви даєте своєму співрозмовнику.

Крім того, це вміння не так вже й просто набути.

Більшість із нас зазвичай не приділяє цілковиту увагу співрозмовнику. Цілком нормально слухати так, щоб мати можливість сказати щось у відповідь або подискутувати на певну тему. Єдина проблема в тому, що створені у такий спосіб зв’язки насправді не надто міцні.

А от чуйні люди навпаки реагують на почуту інформацію всім своїм тілом.

Дуже просто побачити, що людина звертає увагу на ваші слова. Вона проявляє це за допомогою жестів, постави та випромінює енергію.

1. Чуйні люди цінують цікавість

чуйні люди

Ще в дитинстві люди часто поселяють у наших головах ідею, що не можна задавати забагато питань. Утім, насправді ситуація дещо інша.

Так, і справді є деякі питання, які не варто озвучувати, якщо ви не досягли з людиною певного рівня довіри. А втім, це не означає, що варто уникати всіх запитань.

Чуйні люди не підтримують таке сприйняття світу. Ними керує цікавість до звичаїв, досвіду й усіх знань, які належать людям.

Тому наступного разу, коли ви розмовлятимете з кимось, запитайте про його інтереси, мрії та цілі. Така вправа допоможе розвинути співчутливість. Крім того, ви зможете побачити реальність із точки зору іншої людини.

2. Вони припускають, що можуть бути неправі

Чуйні люди не дотримуються сліпо тих самих переконань упродовж усього життя.

Замість цього, вони слухають і ставлять питання.

Вони знають, що немає однієї універсальної відповіді на все й розуміють, що в кожної людини є свої мотиви. Чуйні люди не зацікавлені в тому, щоб завжди бути правими. Натомість їм подобається дискутувати й обмінюватися ідеями.

Наприкінці цього процесу вони без проблем можуть змінити свої погляди та перейняти деякі з ваших. Утім, зрозумійте нас правильно, чуйні люди роблять це не для того, щоб вам сподобатися.

Якщо вони й змінили свою думку, то лише тому, що справді почали вірити в щось інше.

Щоб бути більш чуйними, розмовляйте з людьми, які по-іншому сприймають певні речі. Слухайте їхні ідеї та пропонуйте свої.

Найважливіше в такому спілкуванні не намагатися переконати інших людей у слушності своїх ідей. Просто слухайте.

Неодмінно прочитайте статтю: Я надто чутливий / чутлива

3. Вони звертають увагу на власні слова

чуйні люди

Слова, які ми говоримо, не менш важливі, ніж здатність слухати.

Чуйні люди розуміють, що слова – це зброя, яка може врятувати інших або завдати їм болю. Саме тому вони дуже добре думають, перш ніж щось сказати.

Коли люди, які вміють співчувати, говорять, вони роблять це без осуду, вимагання чи вказування на певні речі. У деяких випадках вони навіть можуть попросити вашого дозволу дати пораду.

Іноді ми не вміємо знайти різницю між допомогою та вимаганням. Саме тому, коли ви розмовляєте з людиною, яка переживає складний період у своєму житті, важливо використовувати фрази, як-от: “Я не можу уявити, що” або “Я можу тобі чимось допомогти?”

Завдяки цьому співрозмовник відчуватиме, що ви справді розумієте та не засуджуєте його.

4. Чуйні люди розуміють, що до кожного потрібно ставитися по-іншому

Чуйні люди добре знають, що фраза “стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе” працює не у всіх випадках. Річ у тім, що не всі люди прагнуть однакового ставлення.

Щоб бути чуйними потрібно відпустити свою зарозумілість і гординю. Для цього також треба прийняти, що існує більше ніж один спосіб бути правими.

Іноді ми відпускаємо іншу людину лише через ставлення або негативний дослід спілкування. Ми не думаємо про історію, яка стоїть за її діями. Можливо, для вас ці стосунки були незначним досвідом, утім для уогось іншого вони могли стати великим емоційним тягарем.

Це аж ніяк не означає, що чуйні люди не приймають рішення або не говорять про свої бажання. Якраз навпаки: вони пояснюють, як почуваються і чого хочуть, але при цьому ніколи не забувають про свого співрозмовника.

Беручи до уваги все сказане вище, ви вважаєте себе чуйною людиною? А хотіли б нею бути? Спробуйте проаналізувати наші поради та використати їх на практиці!



  • Fernández-Pinto, I., López-Pérez, B., & Márquez, M. (2008). Empatía: Medidas, teorías y aplicaciones en revisión. Anales de Psicologia24(2), 284–298. https://doi.org/10.6018/42831
  • Moya-Albiol, L., Herrero, N., & Bernal, M. C. (2010). Bases neuronales de la empatía. Revista de Neurologia50(2), 89–100.
  • Extremera, N., & Fernández-Berrocal, P. (2004). Inteligencia emocional, calidad de las relaciones interpersonales y empatía en estudiantes universitarios. Clínica y Salud: Revista de Psicología Clínica y Salud15(4), 117–137. https://doi.org/10.1016/j.gloplacha.2006.04.001
  • Esquerda, M., Yuguero, O., Viñas, J., & Pifarré, J. (2016). La empatía médica, ¿nace o se hace? Evolución de la empatía en estudiantes de medicina. Atencion Primaria48(1), 8–14. https://doi.org/10.1016/j.aprim.2014.12.012

Цей текст надається лише для інформаційних цілей і не замінює консультацію з фахівцем. У разі сумнівів проконсультуйтеся зі своїм фахівцем.